אדיב מלכה ז”ל

דף הנצחה לאדיב מלכה ז”ל (28/12/1913 – 08/10/1994) ( כט כסלו תרע”ד – ד חשון תשנ”ה )

מלכה אדיב

מלכה בת רבקה וחיים לבית בורשטיין נולדה בוילנה, פולין ב – 28.12.1913.

היא גדלה בבית שידע מחסור. הודות לאמה הגאה והחכמה ידעה המשפחה לשאת את מצוקתה בכבוד. בראש ובראשונה דאגו לחינוכם ולהשכלתם של הבנים. ב – 1926 ביות מלכה תלמידת גימנסיה, הצטרפה לקן השומר-הצעיר בוילנה. מהר מאוד רכשה את אהדת חבריה.

מלכה עוד הספיקה ללמוד בסמינר למורים, לפני שיצאה ב – 1932 להכשרה.

אחרי כשלוש שנים שיחק מזלה והיא היתה בין הבנות שנבחרו על-ידי עדה פישמן להשלח למשק בנחלת יהודה. במשך הלימודים מלכה בחרה את ענף הרפת כמקצועה, וזאת בשל אהבתה לבעלי חיים.

ממשק הפועלות עברה מלכה לבית זרע לגרעין “הסדן”. שם עבדה ברפת עד אפריל 1937, כאשר הגרעין עבר לקרית חיים להקמת קיבוץ “עמל”. ביום שהקיבוץ החליט להקים רפת פרות
היתה זאת מלכה שטיפלה בכך. היא הקימה רפת קטנה ועבדה בה.

כאשר הקיבוץ עבר לרוחמה והרחיב את עדר הפרות היתה זאת מלכה שהשרתה את האווירה של מסירות, מקצועיות ואהבה ששררה בצוות. הפרות ובמיוחד העגלות הפכו לחלק מהמשפחה והרפת נעשתה מקום הבילוי המועדף של הילדים שלהם.

בדאגה, באהבה ובמסירות קבלה מלכה את אמה ואת בת אחותה, שרידי משפחתה, אשר אחרי תלאות וסכנות הגיעו לרוחמה. היא הייתה כאמא לשתיהן.

האהבה הרבה לבני המשפחה, לגרשון אישה, לבנים, לבת ולנכדים, מלאה את כולה.

את חבריה וידידיה הרבים רכשה מלכה בתכונותיה הטרומיות: האופטימיות התמידית, החיוך, ההומור, היושר וההתחשבות בזולת. ביתה היה פתוח רחב וכל בואיו התקבלו בסבר פנים וברצון טוב. הענווה, השום שכל ונעימות ההליכות הביאו לא מעט אנשים שישפכו בפניה את ליבם ויזכו לסימפטיה ולעזרה.

התחברות אל האתר
דילוג לתוכן