אורדנונג אסתר ז”ל

דף הנצחה לאורדנונג אסתר ז”ל (26/04/1891 – 12/02/1967) ( – ב תשכ”ז )

אסתר אורדנונג

אסתר אורדנונג אמה של חברתנו לאה לויט, נולדה בעיר קלפאט ברומניה, למשפחה ברוכת ילדים ובעלת מסורת יהודית. אביה, שהיה קשור לבית הכנסת של הקהילה היהודית במקום, נפטר בגיל צעיר. המשפחה עברה לעיר קראיובה. אסתר שהייתה בין האחיות הבוגרות, עבדה בתפירה כדי לסייע לאמה לפרנס את המשפחה.

ערב מלחמת העולם הראשונה פגשה אסתר את יצחק, מנהל בית הספר היודי בעיר ונישאו בשנת 1914. בין השנים 1916 – 1924 ילדה אסתר 4 ילדים והוכיחה עצמה כרעיה נאמנה ואיתנה, מסייעת לבעלה בתפקידו ועוזרת לכלכל את משק ביתם בכבוד.

לאחר קום המדינה עלתה אסתר יחד עם בעלה ובתה הצעירה והשתקעו בקיבוץ, על יד בתה, לאה. כשהארץ הייתה שרויה בצנע וגם בקיבוץ האפשרויות היו מצומצמות, העמידה אסתר את כל כשרונה וכל ניסיונה לרשות מחסן הבגדים של הילדים. היא פרמה, גזרה ותפרה והוציאה מידיה מלבושים נאים, בהם השקיעה גם אהבה רבה לקיבוץ ולילדי הקיבוץ. כל שנותיה עבדה אסתר במחסן הבגדים וקשרה קשרים לבביים עם חברי הקיבוץ, אשר השיבו לה חיבה וכבוד.

מספר שנים לאחר עליתם של אסתר ובעלה הגיע ארצה גם בנם. הם זכו ב – 14 שנות חייהם יחד בארץ ובקיבוץ למידה רבה של ספוק ושלווה, ליד משפחת בתם ונכדותיהם כשבנם ובתם הצעירה ומשפחותיהם מבקרים אותם לעתים קרובות.

מות בעלה של אסתר, יצחק, בשנת 1965, כאילו רוקן תוכן מחייה והחלישו את רצונה לחיות. היא נפטרה בחורף של שנת 1967, בשיבה טובה, בגיל 76.

התחברות אל האתר
דילוג לתוכן