גולן שלום ז”ל

דף הנצחה לגולן שלום ז”ל (12/11/1916 – 27/12/2004) ( טו חשון תרע”ז – טז טבת תשס”ה )

שלום גולן

שלום גולן, גולדשטיין, נולד ב-12.11.1916 בעיר המפורסמת קישיניוב אש בבסרביה, היום בירת מולדובה. אביו משה היה סוחר ואמו טובה עקרת בית ואם לאוד ארבע בנות ובן.

שלום , או כפי שהיינו רגלים לקרוא לו שולם, בין הצעירים שבאחים, הוריו ניהלו אורח חיים מסורתי , השפות ברחוב ובבית היו יידיש ורוסית. שולם הלך לגן עברי, ואחר כך לגימנסיה עברית לכן דיבר עברית באופן שותף. בגיל 12 הצטרף לתנועת השומר הצעיר, היה חניך ומדריך בקן , עבר להיות ראש הקן בצ’רנוביץ’ ומדריך אזור בוקובינה וחוטין, עד עלייתו ארצה בשנת 1938.

עם בואו ארצה הצטרף לקיבוץ “העמל” בקריית חיים, כמו כולם עבד בנמל, עסק בקליטת עלייה, במהרה נכנס לשכבה שהובילה את הקבוץ. ונבחר לגזבר הקיבוץ.

עם העלייה לרוחמה עבד בגן הירק ואחר כך במפעל הקיבוץ בכפר ורבורג.

שולם כמו כולם , היה חבר בהגנה ועם מלחמת העצמאות התגייס לצה”ל ושרת כקצין אפסנאות של הנגב הנצור בדרגת סגן.

שוב חזר לנהל את הלול, ניהל במשך שנים את המדגרה האזורית, בתפקידו זה זכה להערכה מקצועית וכן על נועם הליכותיו עם העובדים והלקוחות.

שולם המשיך להיות בין פעילי הקבוץ, כיהן פעמיים כגזבר, מנהל הלול ורכז הבנייה. בשנים האחרונות עבד מספר שעות במחלקת האריזה של המברשת.

כפי שסיפר על המשפחה : “שלושה ארבעה חודשים אחרי עלייתי ארצה הכרתי את רחל’קה, היא מאוד מצאה חן בעייני והחלטנו להתחתן, בטכס מאוד פשוט וצנוע. ב-1941 נולד בכורנו יאיר, ב-1945 נולד משה, וב-1950 נולד יורם שנפטר ממחלה ב-1977”.

בין שולם ורחל’קה שררה אהבה גדולה והערכה הדדית, מלבד חינוך שני הבנים הראשונים הם התמסרו ביחד לטיפול ביורם שהיה זקוק לטיפול צמוד ודאגו לכול מחסורו בסיוע הקיבוץ.

שימחה גדולה הייתה במשפחה עם היפתח גבולות ברית המועצות ועליית בני המשפחה.

שלום ורחל’קה זכו לנכדים ונינים אשר יחד עם הבנים והכלות הסבו להם אושר רב והם נהנו מחברתם בתדירות גבוהה.

שלום טיפל ברחל’קה במסירות בשנות חייה האחרונות בשעה שחלתה, ולאחר פטירתה השתדל לא להכביד על האחרים בחיי היום יום.

שלום היה איש נעים הליכות ונהג מנהג ‘בית הילל’, כאשר הסתכל על החיים באופטימיות רבה ותמיד השתדל לראות את החיובי בכול התופעות.

לא בטוח שהוא אהב את השינויים באורח חיינו אבל קיבל אותם בהבנה ואף ניסה להסביר אותם לאחרים.

היה שלום , שולם, נוח על משכבך ופגוש את אהבת נעוריך וזקנתך.

דרורה כהן

התחברות אל האתר
דילוג לתוכן