הלר יצחק ז”ל

דף הנצחה להלר יצחק ז”ל (30/09/1924 – 04/07/2012) ( י תרפ”ד – יד תשע”ב )

היום, אחרי שנים של מאבק בכשל הגוף, אנחנו מלווים למנוחת עולם את חברנו יצחק הלר. יצחק נולד ברומא, איטליה, ב-30 לספטמבר 1924, להוריו צ’אזרה ולאטיציה הלר , ההורים שעסקו במסחר שמרו בביתם מסורת והיו חלק מהקהילה היהודית של רומא. ליצחק אחות, מבוגרת בשנתיים בשם פלורה. הוא הצליח לסיים שלוש שנות תיכון ובעת המלחמה שהה עם משפחתו במקומות מסתור רבים בסביבת רומא. כשבקיץ 1944 הוקם ברומא הסניף הראשון של החלוץ, על ידי חיילים מארץ ישראל, הוא הצטרף לפעילות שלו יחד עם חברתו אילנה , ולא עבר זמן רב עד שנבחר להיות אחראי על הקמת תנועת הנוער, היהודית ציונית איטלקית כללית. יצחק ואילנה נישאו ברומא ובראשית 1950 הצטרפו אל חבריהם בהכשרת “תל ברושים” , בסוף אותה שנה כבר עלו לישראל כגרעין הישר אל קבוץ רוחמה. כאן, למרות הכשרה בתחום האופטיקה , שינה יצחק כיוון ועבד בלול, הוא אהב מאוד את הטיפול בבעלי חיים ואז הוצע לו להתחיל בהכנות לקראת הקמת ענף הצאן של רוחמה, יצא להכשרה של שבועיים ברופין ולהתנסות מעשית בדיר של דורות, והוא בר-סמכא בתחום.
אירוע חטיפתו על ידי חבורת מסתננים ערבים, גניבת העדר של דורות אותו רעה והשבי במערה, הם חלק מהמיתוסים של המקום, גם המערות שקיבלו את שמן: “מערות יצחק הלר” מנציחות את הדרמה שאירעה כאשר נחטף, נכבל וניצל בנס. ב-1971 בזמן שרות מילואים, עלה הרכב בו נסע על מוקש והוא נפצע וסבל מכך כול חייו.
יצחק פיתח וליווה שנים רבות את ענף הצאן, ובה בעת נשא בשלל תפקידים כלכליים וחברתיים, הוא השלים קורס רכזי משק ברופין, שימש כמרכז ועדת צריכה בה הכין תקציבי אחזקת אדם וביקר ועקב בצורה מדויקת על הוצאות של ועדות וענפים, עוד היה רכז ועדות מינויים, בריאות, ואנרגיה, חבר ועדת משק, רכז ועדה פוליטית רכז צוות להפרטת המזון ועוד ועוד. יצחק ואילנה יצאו פעמיים לשליחות באיטליה , מתאם השומר הצעיר ומתאם ההסתדרות הציונית, הם הכינו חניכים רבים לקראת עליה והגשמה וקבוצות שלהם השלימו כגרעינים את הקיבוצים סאסא, עין דור, ניר דוד וברעם. כששהו באיטליה ברומא ומילאנו, היה ביתם פתוח לקראת כול מי שהגיע לשם, ושולחן נפתח לכול דכפין, רבים מחברי רוחמה מצאו אצלם עוגן נעים לסיורים במקום. גם ברוחמה ביתם היה פתוח, ויצחק קיבל בסבר פנים יפות את עשרות הילדים, תלמידיה של אילנה, שהיו פולשים אל הצריפון הקטן שלהם.
בית חם ונדיר במיוחד הם בנו לילדם המאומץ שלמה, שמחו על כול התקדמות שלו ורוו נחת מילדיו נכדיהם. יצחק לא וויתר לעצמו במאומה ולא וויתר לסובבים אותו, תקנון, חוק וסדר וצדק היו נר לרגליו, בכול אשר עסק הקפיד בקלה כבחמורה מה שהפך אותו לאיש מקצוע אחראי בכול תחום שלקח על עצמו, חברי רוחמה סמכו עליו ועל כי הנתונים שיציג יהיו תמיד נכונים ואמינים.
אילנה יקרה, תמכת וסייעת לאהבת נעוריך בכול מאודך ובכול כוחותייך, כעת הגיע קץ, מצאי נחמה וכוח במשפחתך האוהבת, אנחנו משתתפים בצערך העמוק ובצער כול קרוביך.

התחברות אל האתר
דילוג לתוכן