ורדי ורוצלבסקי גולדה ז”ל

דף הנצחה לורדי ורוצלבסקי גולדה ז”ל (01/01/1915 – 01/01/2013) ( – א תש”ו )

גולדה ורדי

בעודו נאבק בקשיי ההיאחזות באדמת רוחמה, התבשר הקיבוץ על מותה של גולדה, בקיבוץ “אשדות יעקב”. חודש ימים נאבקה במחלה הממארת, עד שנכנעה. בגיל צעיר נפטרה והשאירה אחריה את צבי ושני ילדיהם הרכים, נעמי ויהודה, אבלים.

גולדה נולדה בעיירה נובוסוונציאני שליד ווילנה, בשנת 1915. היא גדלה בבית ציוני חם והייתה לחניכת הקן השומרי המקומי, מגיל צעיר. בבוא העת יצאה להכשרה, לרובנה, ולאחר ששערי העלייה נסגרו, עלתה לארץ על סיפון אניית המעפילים “קולורדו”, בשנת 1939. בהגיעה ארצה, הצטרפה מיד לקיבוץ “העמל” בקרית-חיים.

לא בקלות הסתגלה גולדה לחיי הקיבוץ. נדמה היה, לתקופת מה, שהתקשרותה עם צבי והולדת שני ילדיהם הרגיעו את נפשה הסוערת ובניסיון נוסף להתגבר על קשייה, התמסרה גולדה לעבודת הגינון והנוי. לא קל היה באותם הימים, במקום ההתיישבות החדש, הטיפול בשתילים הרכים, כשהמים היו יקרי המציאות וגולדה נאלצה לעיתים להוביל אותם בדליים אל המקומות המרוחקים, אך היא עשתה זאת בעקשנות ובאהבה.

באותה חתירה שלה אל השלמות, שאפה גולדה בכל מאודה ללמוד את המקצוע על כל סודותיו. לא רב היה הניסיון בגינון באותה התקופה. היא פנתה אל ארגון הגננים הארצי וזה, נוסף להמלצה ללמוד את תורת הצמחים, הפנה אותה אל קיבוץ, אשדות יעקב”, שם היה באותם הימים, הגן שנחשב להכי מטופח בארץ. מוחלטת ברצונה, עברה גולדה ל”אשדות יעקב”, לעבוד וללמוד.

ב”אשדות יעקב” נתגלתה בה המחלה הממארת אשר גברה עליה.

גולדה הובאה למנוחת עולמים בקיבוץ “אשדות יעקב”.

התחברות אל האתר
דילוג לתוכן