טסלר אסתר ז”ל

דף הנצחה לטסלר אסתר ז”ל (30/04/1914 – 23/03/2002) ( ד אייר תרע”ד – יב תשס”ב )

אסתר טסלר
אסתר טסלר נולדה בברסטיצ’קה, פולין, ב- 31 למרץ 1914.
להורים, שמואל וסוסיה אפצ’וק, היו עוד בת וארבעה בנים. האב שמואל עם הבן צבי והבת רחל נספו בשואה.
ההורים עסקו במסחר והבית רחש פעילות ציונית ומפלגתית. אסתר שהצטרפה כנערה צעירה לתנועת “השומר הצעיר”, התמידה בה 10 שנים תמימות.
בשנת 1938, אחרי שנתיים של הכשרה בעיר צ’נסטוחובה, עלתה עם גרעין “המעפיל” בעליה לגאלית והצטרפה אתו לקיבוץ “עמל” שבקרית-חיים, שם פגשה את שיקה טסלר ואחרי שנתיים הם נישאו. נולדה נילי, בתם הבכורה ובנם השני שמוליק, נולד כבר ברוחמה.
בקריה שימשה אסתר כמחסנאית מכולת ובראשית חיי הקיבוץ ברוחמה, כמטפלת תינוקות ופעוטים.
היא הקפידה תמיד על סדר וניקיון ועקב דאגתה הרבה לבריאות הילדים, נבחרה לעבוד במרפאה כאחראית לבריאות הילדים ואף לעמוד בראש ועדה למניעת מחלות. לימים עברה לעבוד במחסן הבגדים, בו התמידה עד כלות כוחותיה.
אסתר הייתה אשת תרבות. הייתה לה תמיד תגובה עניינית ומנומקת לספרים שקראה, להצגות שראתה. חיבה יתרה הייתה לה למוזיקה וגאוותה הרקיעה על הישגיו של בנה שמוליק בתחום זה.
למרות שלא התבטאה בשיחות קיבוץ, הקפידה לבוא אליהן. הייתה לה דעה בכל נושא שנידון בהן וביקורת נחרצת מאד. פוליטיקה היא תחום שעניין אותה במיוחד. דיונים פוליטיים בטלוויזיה ריתקו אותה והיא ידעה להבחין בדיוק מפתיע עמדות פוליטיות של אישים ומפלגות.
אסתר גבוהת הקומה, בעלת תווי הפנים הבהירים והיפים, התאלמנה לפני שנים רבות. שיקה בעלה שהביא הומור ושלווה לחייה עזב אותה ולאחר מותו מחלות שונות תקפו אותה. היא המשיכה לבדה לטפח את ביתה ולהתכונן בהתרגשות, כל פעם מחדש לבואם של בנה, כלתה ונכדיה.
בסוף חודש זה, עמדה אסתר לחגוג את יום הולדתה ה- 88, המתנה שהכינה עבורה קבוצת המתנדבים שלנו, תישאר מיותמת.
נוחי בשלום על משכבך, חברת רוחמה נאמנה.
תנחומים לנילי, שמוליק והמשפחות.
דרורה כהן

התחברות אל האתר
דילוג לתוכן