פיני לוצ’יאנו ז”ל

דף הנצחה לפיני לוצ’יאנו ז”ל (27/05/1925 – 15/11/2004) ( ב סיון תרפ”ה – ב כסלו תשס”ה )

לוצ’אנו בן פרובו ומריה פיני, נולד במודנה שליד פרדה ב-27 במאי 1925.

במשפחתו גם בת, גרסיאלה, והיא התפרנסה מחנות למכירת עיתונים.

את בית הספר היסודי סיים בפרדה, ואת התיכון ברומא.

בן 18 גויס לצבא, אך עם פרוץ המלחמה סרב להלחם נגד הבריטים ונכלא לשלוש שנים בבית הסוהר. בתום המלחמה שוחרר ושהה מספר שנים בארצות הברית של אמריקה.

כששב לרומא עסק בעבודות שונות ואף היה בעל בית קפה, אז הכיר את ג’וליאנה לה נישא בשנת 1968. הם ערכו טיול גדול מסביב לעולם ונחתו כזוג מתנדבים בישראל של אחרי מלחמת ששת הימים.

הזוג נשלח לקיבוץ רוחמה עם אשרת שהיה של שלושה חודשים, האשרה שונתה לאזרחות והשהיה לחברות ברוחמה, שנמשכה כבר 35 שנים.

האזרח האיטלקי מצא עצמו פועל ייצור במפעל לייצור מברשות צבע, עשרים שנה עבד בה בחריצות עד שהוצע לו תפקיד נהג הבריאות. בתפקיד זה נחשף האיש טוב הלב בפני חבריו בדאגתו, במסירותו, באופן בו היה מסדר “קיצור תורים” ו”צמצום המתנות”. הוא נודע בכל רחבי מחלקות סורוקה כאהוב האחיות, אותן היה מפנק בסוכריות שהיו תמיד מצויות בכיסיו. עשר שנים תמימות ליווה לוצ’אנו את חברי רוחמה במכאוביהם ובמחלתם, וביקוריו היומיים ליד מיטותיהם היו תמיד משב מרענן של הומור ורוח טובה.

באותן שנים התמסר לאהבה נוספת שלו, אהבת הספורט ובמיוחד אהבת השחייה. הוא היה חבר בועדת הספורט ולקח על עצמו את אימון נבחרת השחייה של ילדי רוחמה. עם הכשרה מועטת ועברית עילגת, אך עם המון מוטיבציה הוא גיבש נבחרת של 30 ילדים שהגיעה להישגים מפתיעים. בכל ארבע שנות האימונים והתחרויות זכו הילדים במדליות וגביעים רבים והוא אף הביא אותם ליכולת עמידה באתגר של צליחת הכינרת.

היה בו קסם מיוחד ואהבת הבריות, בשילוב עם כשרון ליצור קשר חם עם בני כל הגילים והמעמדות. במסיבות פורים ואחרות היה מפליא בריקודי ואלס וטאנגו מסוגננים, אז גם נשקפו דמותו התמירה וצעדיו הגמישים.

הייתה בו אהבה עצומה לבעלי חיים, גידל יונים וחתולים ועד יומו האחרון הקיפו אותו כלבים רבים אותם טיפח ולהם דאג ולבטח ירגישו בדרכם המיוחדת בחסרונו.

איש יקר וישר דרך שגם אם לא מילא ברחמה תפקידי מפתח והנהגה, דמותו הססגונית בלטה בנוף הקהילה, והחום האנושי שהפיק גרם לרבים אושר ונחת.

את אשתו הצעירה פגש ברומא, וברוחמה נולדו לבני הזוג פיני שלושה בנים, מרדכי (צ’יצ’ו), יואש ודן.

לכם ולכל בני המשפחה תנחומים במות יקירכם.

התחברות אל האתר
דילוג לתוכן