קרני יוסף ז”ל

דף הנצחה לקרני יוסף ז”ל (15/02/1915 – 18/06/1999) ( א אדר תרע”ה – ד תמוז תשנ”ט )

יוסף קרני

יוסף נולד בעיירה ציונית ברסטיצ’קה, בה שררה אווירת ארץ ישראל. שפת הדיבור של הנוער ורבים מהמבוגרים במקום הייתה עברית. הנוער הציוני היה מטייל שם על שפת הנהר סטיר ושר בערגה ובגעגועים “הירדן מתלחש” ו”הוי כינרת שלי”. העלייה ארצה החלה שם בימי העלייה השנייה ונמשכה עד השמדתם של יהודי המקום על ידי הצורר הנאצי.

יוסף קרני היה חניך השומר-הצעיר מאז גיל 12. לאחר פעילות בתנועה בפולין ושהות בהכשרה בחווה חקלאית בצ’ינסטוחובה, עלה ארצה בראשית 1937. הצטרף לקיבוץ “עמל” בקרית חיים והיה מכובשי העבודה העברית בנמל חיפה. בהיותו חבר קיבוץ “עמל” נבחר ברשימת מפלגת השומר הצעיר כחבר ועד הקהילה העברית בחיפה. היה יושב ראש הוועדה לענייני תרבות ופעל בוועד עד לעלייתו להתיישבות עם הקיבוץ ברוחמה.

החל משנת 1952 עבר לגור ברמת גן, והתחתן עם מילי. באותה שנה החל לעבוד בעיתון “על-המשמר” ומאז ועד לפרישתו לגמלאות ב- 1984, היה מנכ”ל העיתון. באותן השנים היה גם חבר בהנהלת איגוד העיתונות היומית ובמשך כמה שנים יו”ר ההנהלה של האיגוד, חבר הנהלת סוכנות עתי”ם ובמשך זמן ממושך נשיא סוכנות עתי”ם. ממייסדי מועצת העיתונות בישראל ופעיל במוסדות המועצה במשך כול שנות קיומה. מעל ל-10 שנים כיהן בתפקיד מזכיר כללי של מועצת העיתונות.

היה חבר מועצת פועלי רמת-גן, פעיל בוועדת התרבות של המועצה, חבר מרכז מפ”ם ופעיל במוסדות המרכזיים של סניף מפ”ם במת-גן. יוסף היה חבר במערכת העיתון “ניב לגמלאים” עיתון הסתדרות הגמלאים בישראל. בנוסף היה חבר בוועדות שונות בעירו וב-1991 הוענק לו התואר יקיר העיר רמת-גן.

בחורף 1996, לאחר מחלה קצרה של מילי אשתו, הוא התאלמן והבדידות שבה וקירבה אותו אל כור מחצבתו, רוחמה ומאז היה מעביר יותר זמן ומשאבים לקיבוץ. היה שותף בכול החגים והשמחות, הכאב והאבל והתעניין בתשומת לב בכול. עזר וקידם מפעלים חברתיים, את “מכלול הספריות”, את “בית עמל” , אולם ההתעמלות, השקעות בארכיון , תמיכה בחבורת הזמר ופיתוח אינטנסיבי של “אורחן רוחמה”.

יוסף קרני נפטר ברוחמה ב- 18.6.1999 ונטמן בבית העלמין בחולון ליד רעייתו.

התחברות אל האתר
דילוג לתוכן