שטרקמן מאיר ז”ל

דף הנצחה לשטרקמן מאיר ז”ל (27/07/1915 – 16/03/1995) ( טז תמוז תרע”ה – יד אדרב תשנ”ה )

מאיר שטרקמן
מאיר נולד להוריו רבקה ויוסף ב- 27.7.1945, בקולדה שבפולין. המשפחה, ממעמד בינוני מכובד, עברו לדומברובה. כאן מאיר למד בגימנסיה “תרבות” והצטרף לקן השומר הצעיר. שמונה שנים היה חבר פעיל בקן.
בשנת 1934 יצא מאיר להכשרה, לחיי עבודה וחיי קיבוץ בחוות השומר הצעיר בצ’נסטחובה. הוא עבד בתעשיה בעבודה קשה ורחוק מהחווה. בתחרות שהיתה עם העובדים המקומיים, והוא היהודי היחיד ביניהם, עמד בכבוד והכל העריכו אותו. מאיר שייך היה ל”המעפיל”. עם עלייתו ארצה ב- 1938, באנייה פולניה, יצא מאיר לעבוד בנמל. גם כאן זכה להיות בין המתקדמים ולעבוד במנוף על סיפון האניות.
לאחר עליית הקיבוץ לרוחמה, עבר מאיר לנהגות במכוניות הקיבוץ. קודם לכן היה במשך ארבע שנים נהג בקואופרטיב “הנגב” ואף חבר בהנהלתו.
חבר ער ופעיל היה מאיר בחיי הקיבוץ. הוא עקב אחר הנעשה בקיבוץ ובארץ. היה בעל דעות מגובשות וידע לעמוד עליהן.
מאיר היה קשור לקיבוץ ולחבריו ונאמן לדרכו, היה חבר נוח ומקובל ופעל בתחומים שונים.
כאשר מאיר עבר לעבוד בבית החרושת, במחלקת מברשות צבע, רכש מהר את המקצוע והיה מסור לעבודתו בכל ליבו. גם בימי מחלתו הממושכת המשיך לעבוד עד כמה שכוחותיו אפשרו לו.
אדם נח לבריות היה מאיר. הוא הוכיח זאת ביחסו החברי ובהקשבתו לפניות החברים, הן כנהג והן כרכז קניות. חבריו העריכו אותו מאד ומשפחתו אהבה אותו מאד. יחד עם חנקה חברתו, הקימו בית נאה, שקט ואוהב לילדיהם עודי ורבקה ואוהד למכריהם.

התחברות אל האתר
דילוג לתוכן