שתיל יהודה ז”ל

דף הנצחה לשתיל יהודה ז”ל (30/03/1916 – 30/12/1997) ( כה אדר תרע”ו – א טבת תשנ”ח )

יהודה שתיל

יהודה נולד בעיר רובנו שבפולין. הוריו יוסף ופועה, שלהם עוד שני בנים ובת. האב עבד בקבלנות בניין. במלחמת העולם הראשונה, כאשר רובנו עוד הייתה שייכת לרוסיה, לחם אביו כקצין בצבא הרוסי וזכה לעיטור גבורה מידי אחיו של הצאר.

המשפחה הייתה קשורה לחסידי הרבי מקורץ. יהודה למד בבית ספר פולני, אך למד בבית עברית ורוסית על ידי שני מלמדים פרטיים ששכר אביו. בגיל 10 הצטרף יהודה לתנועת השומר הצעיר ובשנת 1936 נכנס להכשרה בביאליסטוק, ושם עבד במנסרה. כל רגע פנאי, הוא מנצל לקריאה ספר או בעיתון.

בשנת 1938 עולה ארצה באניית מעפילים בלתי לגאלית ומצטרף לקיבוץ העמל בקריית חיים. כמו רוב החברים הוא עובד בנמל, אך מאוחר יותר נשלח לקיבוץ בית זרע לקבל הכשרה חקלאית בענף המספוא.

עם עליית הקיבוץ להתיישבות ברוחמה, יהודה הוא בין מקימי ענף החקלאות במקום, ובעיקר ענף המספוא שצריך לנצל את מעט המים שניתן להפיק על מנת לספק מזון ירוק לפרות.

בשנת 1949 הקיבוץ שולח אותו לקורס קצר לרכזי משק, ובמשך השנים ממלא שלוש פעמים את התפקיד. בין לבין הוא דואג לפיתוח רשת המים והקמת ענף שלחין גדול.

בתקופת קריית חיים הוא מקים עם שושנה משפחה ויחד הם מגדלים את הבנים: חגית, נמרוד ואיילה. יהודה מקדיש למשפחה כל רגע פנוי מהעבודה מהתפקידים. אוהב לטייל עם הילדים, כאשר לא מפסיק לספר על הסביבה, על ילדותו ובכלל.

את האהבה לטיולים בטבע ולסיפורים הוא ידע להעביר גם לנכדים, שהלכו שבי אחריו. יהודה אהב את הארץ ואת הטבע ולקח חלק בכל טיול שאורגן באזור ככל שכוחותיו אפשרו זאת.

כאשר סיים את הקדנציה השלישית כרכז משק, נקרא לרכז ברופין את הקורסים לרכזי משק. מאוחר יותר מילא תפקיד קצין פיתוח הנגב בבר שבע ובמשך 10 שנים הוא המנהל האדמיניסטרטיבי של קריית החינוך שער הנגב.

עם יציאתו לפנסיה מצטרף יהודה למחלקת החותמות ב”המברשת”, וממשיך בעבודתו עד ימיו האחרונים.

כאשר נתגלתה מחלתו לראשונה, הוא יודע להתגבר על התקופות הקשות ולחזור, כשרק ניתן, לחייו הרגילים, לעבודה, לתפקיד, למשפחה. כאשר הוא שוכב בבית החולים, הוא חולה אהב על רופאיו ועל החולים המאושפזים לידו ויודע לשמור בעומק ליבו את כל המחשבות הקשות.

יהודה נפטר בסוף דצמבר 1997, ואיתו הלך אחד ממקימי רוחמה, איש המאמין בקיבוץ ובעבודת האדמה, איש יקר ואהוב על כל המשפחה הענפה ועל כל חבריו הרבים כל כך.

התחברות אל האתר
דילוג לתוכן